De voordelen van E-mailmarketing
Effectieve e-mailcampagnes voor jouw onderneming? Dan kies je voor de juiste strategie, een duidelijk plan en grondige analyse. Want meten is weten. Voordelen?
- Veel mogelijkheden voor personalisatie
- Timing naar keuze
- Snelle en meetbare respons


Speel in op acquisitie en retentie met E-mailmarketing
Je klanten blijven boeien en binden aan jouw merk, producten of diensten? Dat doe je door ze op geregelde tijdstippen te mailen. E-mailmarketing blijft een waardevol instrument en belangrijk onderdeel van internetmarketing. Tenminste, als je nieuwsbrieven verstuurt met kennis van zaken.
E-mailadressen verzamelen
Interactie
Hoofddoel van e-mailmarketing? Interactie met je (toekomstige) klanten en het verzamelen van e-mailadressen. Tot je database bulkt van de inhoud. Daarna begint het echte werk: abonnees blijven boeien op langere termijn en de interesse in jouw product of dienst warm houden. Zodat je lezers ook tot actie overgaan.
Databse
Hoe bouw je een database op? Dat kan op 3 manieren: met de bestaande adressen van je klantendatabase en netwerk, door ze te werven via je website of door sociale media in te zetten. (Facebook apps of Twitter Lead Generation Cards.) In de praktijk kiezen ondernemingen meestal voor een mix van de drie.
Types e-mailmarketing
Er zijn verschillende vormen van nieuwsbrieven. Eigenlijk vallen ze onder een van deze 3 categorieën:
Commerciële nieuwsbrieven
Commerciële nieuwsbrieven met nuttige info
Servicemails
Servicemails, bijv. een order- of inschrijvingsbevestiging
Campagnemails
Campagnemails, bijv. verjaardagmails
Zorg ook zeker dat het design van je mails klopt. Om herkenbaarheid te bevorderen respecteer je ook je branding of huisstijl. Consistentie voor alles.
Nog meer impact voor je e-mailcampagne? Integreer sociale media en realiseer tot 20% meer respons. Klanten posten dan met een druk op de knop jouw berichten op hun persoonlijke wall of website. Op die manier bereik je veel meer mensen en krijg je gratis extra promotie.
Meer te weten komen over e-mail marketing?
Mails versturen met jouw onderneming in functie van duidelijke doelen? Meten, bijsturen en scoren? Doe een beroep op een externe expert.