De voordelen van Facebook Advertising
Adverteren op Facebook wint aan populariteit omwille van de hoge ROI. Tenminste, met een doordachte aanpak. Troeven?
- Vergroot je bereik en verwerf naamsbekendheid
- Lok meer (juiste) bezoekers naar je website
- Adverteer gericht voor meer actie
- Social proof: meer geloofwaardigheid
- Gedetailleerde analyse


Accuraat adverteren bij een grote doelgroep met Facebook Advertising
Het aantal gebruikers op Facebook groeit nog elke dag. Adverteren op hét sociale medium bij uitstek heeft dan ook een enorm potentieel. Grootste troef? Als onderneming krijg je de gelegenheid om heel gericht je doelgroep te bereiken. Precisiewerk.
Gericht adverteren op Facebook
Daarom besteden veel ondernemingen het uit aan een online marketeer die de knepen van het vak kent.
De hoogste ROI
Hoe haal je de hoogste ROI uit je advertenties? Door te focussen op je doelgroep en bedrijfsdoelstellingen. Met Facebook Marketing krijg je veel controle. Jij bepaalt wie wanneer geïnteresseerd is in een advertentie door te filteren op ligging, leeftijd, geslacht, opleiding, … Op die manier bereik je alleen lezers die interesse tonen in jouw product of dienst. Kandidaat-klanten die je echt iets opleveren.
Verschil met Google AdWords
Grote surplus in vergelijking met bijvoorbeeld SEA? Targeted advertising, het hoge woord is eruit. Facebook spreekt consumenten aan op basis van hun activiteit: vind-ik-leuks, opmerkingen, surfgedrag, … Je advertenties worden dus alleen vertoond aan mensen met een bepaald profiel en specifieke interesse.
Resultaten meten, advertenties bijsturen
Voor een optimaal resultaat lanceer je verschillende advertenties in een bepaalde campagne. A/B testen met verschillende doelgroepen of similar audiences komen hier ook aan bod. Volgende stap: vergelijken. Want bezoekersstatistieken worden nauwgezet geregistreerd en overzichtelijk weergegeven in Facebook. Meten is weten. Om uiteindelijk te analyseren en je ads of campagne bij te sturen en te optimaliseren. Integreer een Facebook campagne zeker ook in je mobiele communicatiestrategie, want mensen surfen almaar vaker met hun smartphone of tablet. Het verklaart ook waarom adverteren op Instagram en LinkedIn Ads in de lift zit.

Meer te weten komen over Facebook Advertising?
Wil je aan de slag met Facebook ads? Besteed ze uit aan een ervaren expert die al verschillende campagnes lanceerde en beheerde voor grote merken. Bekijk mijn referenties of neem meteen contact op.