De voordelen van SEA
Google AdWords uitbesteden? Een veelvoud aan nieuwe leads/offerteaanvragen?
- Bepaal zelf je budget
- Meer verkeer naar je website
- Meteen resultaat
- 100% meetbaar
- Promoot doelgericht producten of diensten

SEA versus SEO
Een letter verschil
SEO
Een letter maakt een wereld van verschil. Bij SEO draait het om de organische zoekresultaten, het bevorderen van de rangschikking van je webpagina in zoekmachines. De lange termijnstrategie, zeg maar. Want Google beloont waardevolle content met een optimale gebruikerservaring en cleane code.
SEA
Bij SEA kies je voor de korte termijnstrategie. Je betaalt om advertenties te plaatsen – bijv. Google Ads – met een link naar je website. Grote voordeel? Je boekt meteen resultaat en behaalt instant succes.
Permanente opvolging kost tijd, zeker als je geen ervaring met SEA hebt.
Daarom besteden veel ondernemingen het uit aan een online marketeer die de knepen van het vak kent.
Gericht adverteren
Adverteren op Google, hoe werkt dat juist? Je creëert een campagne met bijbehorende advertenties en betaalt vervolgens per klik. De zoekwoorden waarop je gevonden wilt worden, kies je gewoon zelf. Op die manier krijg je alleen geïnteresseerde bezoekers over de vloer en realiseer je een optimale ROI.
Google Adwords spant uiteraard de kroon, maar je kunt ook adverteren in Bing en Yahoo Search. Je advertenties verschijnen boven of onder de webpagina of in de rechter marge. Je positie hangt af van het bedrag dat je uitgeeft per klik en van de concurrentiescore. Populaire zoekwoorden kosten dus ook meer.
Een SEA-campagne slaagt pas met een goede opvolging: meten, bijsturen en finetunen. Daarom besteed je een SEA-campagne best uit aan een expert die de vinger aan de pols houdt.
Remarketing
Nieuwste buzzwoord in SEA-land? Remarketing. Concreet: je benadert mensen die jouw website al eens ooit hebben bezocht. Dat weet je namelijk dankzij het gebruik van cookies. Jouw vroegere bezoekers krijgen dan advertenties van je bedrijf te zien in het inhoudsnetwerk van Google. Waarom is remarketing interessant?
Hogere conversieratio, want makkelijker te overtuigen door eerder getoonde interesse.
Lagere kost per conversie dankzij relevante advertenties en efficiënter beheer van het budget.
Bijkomende online awareness, een welkome herinnering aan jouw bestaan als onderneming.
Kies hier jouw Google Ads pakket
Basis
- Beheer & optimalisatie
- Basis zoekwoorden onderzoek
- Bijhouden conversies
- Koppeling met Google Analytics
- Adverteren op Google zoeknetwerk
- -
- -
- -
- -
- -
- -
- 2 campagnes
- 1 taal
- Adspend tussen €100 en €300/maand
- Maandelijkse rapportage
€290/maand

Professional
- Beheer & optimalisatie
- Uitgebreid zoekwoorden onderzoek
- Bijhouden conversies
- Koppeling met Google Analytics
- Adverteren op Google zoeknetwerk
- Configuratie Google Mijn Bedrijf
- Adverteren op Bing zoeknetwerk
- -
- -
- Configuratie Google Tag Manager
- -
- Tot 6 campagnes
- Tot 2 talen
- Adspend tussen 300€ en 1000€/maand
- Maandelijkse rapportage
€420/maand

Expert
- Beheer & optimalisatie
- Uitgebreid zoekwoorden onderzoek
- Bijhouden conversies
- Koppeling met Google Analytics
- Adverteren op Google zoeknetwerk
- Configuratie Google Mijn Bedrijf
- Adverteren op Bing zoeknetwerk
- Adverteren op Google Displaynetwerk
- Adverteren met Google Shopping Ads
- Configuratie Google Tag Manager
- Configuratie Google Merchant Center
- Onbeperkt aantal campagnes
- Meerdere talen
- Adspend vanaf €1.000
- Maandelijkse rapportage